Bra att ha hemma

Vet att vissa nyss har startat med lchf-kost och säkert har mängder av frågor. Ställ dom gärna! Jag svarar på det jag kan och det jag inte vet tar jag reda på :)
 
Ställde mig som sagt i köket i eftermiddags och tänkte ge mig på att göra eget nötmjöl när jag kom fram till att det kanske vore något att lägga ut det jag själv har varit i behov av ett flertal gånger och som enligt mig är väldigt bra att ha i skafferiet. Here it comes:
 
 
Pofiber: Används i bland annat bakning av bröd, köttbullar osv.
Sukrin, sukrinmelis (på bilden) samt stevia strö: sötningsmedel istället för socker.
Fiberhusk: Binder vätska väldigt bra och används därför till mycket i såväl bakning som matlagning.
Kokosnötsmjöl: Används främst till bakning.
Hasselnötsmjöl: Används främst till bakning.
Mandelmjöl: Används i allt från microbröd, pannkakor till alla former av bakning.

Alla mjöler går att köpa färdigt i butik, hälsokostbutiker eller beställas på internet. Har man möjlighet att göra eget så kan det vara att föredra då det är lite mer ekonomiskt.

Andra bra saker är kokos i olika former (flingor, chips), bourbon vaniljpulver (INTE vaniljsocker), kakao samt olika former av nötter (mandel, valnötter, macademianötter, hasselnötter osv).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0