Söndagspyssel

Åkte ut till svärisarna lilla stuga/torp igår vid lunch för att göra skogen osäker. Tog fyrhjulingen ut och letade kantareller och döm om vår förvåning när vi hittade mängder! Närmare 10kilo åkte vi hem med. Kul när man får gå och filosofera i lugn och ro men samtidigt göra en massa nytta! Var dock inte lika roligt att rensa och rengöra men jag försökte finna lite meditation i det också.. :-)

Blev även 2kilo hallon rikare. Stora, röda och riktigt fina hallon! Är så fascinerande att riktig mat finns i skogen bara runt husknuten. Fick med mig ett bra recept på hallonkräm som jag ska exprimentera lite med, så jag kan äta den med gott samvete :-)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0