Dagens lunch

Ja, riktigt såhär snyggt ser det väl inte ut i en matlåda, men smaken är iaf densamma som igår. Gjorde något väldigt enkelt men oj så gott till middag igår. Slängde ner en regnbåge (fisk vi tagit upp själv), kryddade, la i/på rikligt med smör och lite kryddolja (olja jag smaksatt med bla chipotlepasta,färska kryddor och vitlök). Delade blomkål och ringlade över rikligt med olja samt kryddade. In med både blomkål och fisk på ca 175grader (varmluftsugn) i ca 20-30min beroende på storleken på fisken. Min var ganska stor så jag tog ut blomkålen något tidigare, smartare är kanske att ställa in den något senare i ugnen för att kunna ta ut allt samtidigt. 
 
Serverade med rödlökssås, keso och lite ost jag köpte på nolia. En brännvinsost och en chiliost. Behöver jag ens säga att det smakade/smakar lite som en bit av himlen?  :-)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0