I feel that I should go and play with the thunder, somehow , I just don't wanna stay and wait for a wonder

Det har allt som ofta börja slå mig nu att det inte är speciellt lång tid kvar innan jag är klar med min utbildning. Det slår mig då ytterligare att jag förmodligen kommer vara arbetslös inom en snar framtid eftersom jag, som det ser ut idag, inte är tillräckligt intresserad för att kunna jobba inom ramen för min utbildning. För många låter detta kanske häpnandsväckande, men då jag har arbetat under samma period som jag studerat med vård och omsorgsarbete börjar jag känna mig ganska mättad och sugen på att testa mina vingar på nya områden. Mina förhoppningar är naturligtvis att kunna använda mig av min utbildning längre fram i livet, men jag vill inte börja jobba på en arbetsplats där jag inom en snar framtid kommer att gå in i väggen eller liknande för att jag inte har det brinnande intresse som då jag startade plugga. Jag vill hitta tillbaka till det först för att kunna göra ett så bra jobb som möjligt, när den tiden kommer.

Sedan har jag vetat redan sedan gymnasiet att det finns ett flertal andra saker som jag skulle vilja göra och bara för att jag har utbildat mig inom ett område under denna period vill jag inte känna mig låst och tvungen att ta ett jobb som jag förmodligen inte skulle bli bra på eftersom jag inte har något intresse av att göra det. För att jobba med människor anser jag att det krävs mer än en utbildning för att få bästa möjliga resultat, en passion, glöd och engagemang till en förändring. Visst kanske jag har det till en viss mån, men inte alls i samma utsträckning som för ett par år sedan.

Jag hade lovat mig själv att inte plugga vidare efter min examen och jag vet inte hur mycket energi jag har kvar till att göra det heller, men oavsett så är det ett bättre alternativ till att vara arbetslös. Ja.. Det går att spekulera fram och tillbaka, jag blir nog inge klokare av det ändå. Jag får försöka ta dagen lite som den kommer och hoppas på det bästa. Förhoppningarna idag är att få gå yrkesförarutbildningen eller maskinförarutbildningen då det för tillfället är det som lockar mig mest. Men då ska man ha varit arbetslös och arbetssökande en viss period, har jag inte helt fel så rör det sig om 90 dagar. Tre månader på bidrag för att sedan kunna söka till en utbildning jag redan nu vet att jag vill försöka mig på? Absurt om du frågar mig..

Hoppas ni har överseende för det hiskeligt långa inlägget idag, men det är tusen frågor och inga svar som rör sig i mitt huvud just nu. Finns det någon som vet mer än mig i detta ärende så kan ni gärna få upplysa mig, det kan nog sällan bli sämre av det iaf :) 



Ha en bra dag allesammans! Kram :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0