Det är dags att vända blad nu

Ser att det fortfarande är några underbaringar som hittar hit i hopp om en uppdatering, vilket jag erkänner är på tok för länge sedan nu. Har helt enkelt inte haft någon lust att skriva och heller ingenting att skriva om då de förändringar och händelserna som hunnit ske under denna tid inte är något jag skulle skriva om här. Jag kan iallafall meddela att jag lever och mår bra, bättre än på länge och att den tid jag har nu går åt till familj, vänner, skola och jobb. Jag går sista terminen i hopp om att bli färdig till efter nyår men i sanningens namn så vet jag med mig att jag kommer måsta fortsätta, om så kanske inom ett helt annat ämne. Jag vill så mycket och helst skulle jag ha gjort det igår. Ställer frågan med de som ifrågasätter hur jag orkar med allt jag gör, ibland känns det ganska obegripligt och påtagligt. Det är ganska jobbigt att försöka få ihop ett liv under dygnets alla tjugofyra timmar när det man vill och måste göra tar så mycket mer tid än så. Trots att jag är ångestfylld om vad som komma skall så känner jag ändå ett stygn av lättnad över det faktum att det mesta brukar ordna sig. Jag vill hoppas och tro att jag har ett helt liv att leva och att jag kommer hinna med allt och lite till, men jag vill heller inte glömma att leva idag, något jag tror många av oss glömmer bort. Oförutsägbara saker kan inträffa, vilket jag är fullt medveten om och vilket förmodligen är det som gör att jag ibland stressar mig igenom händelser i livet där jag kanske borde stanna upp. Ta vara på de ni älskar och ta inte för givet att de vet vad ni tycker och känner. Lev lite varje dag, i hopp om att morgondagen blir en bra dag, men i vetskapen om att den dag ni lämnar bakom er var det bästa ni kunde göra av de förutsättningarna ni hade då . Puss på er!










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0