Yes!

Hämtade ut mina examinationsuppgifter från termin fem idag och yes, jag är godkänd! Känns jävligt skönt att kunna lägga det bakom sig och slippa sitta med det ytterligare en gång för att korrigera och dylikt. Jag fick även med handledarrapporten så nu har jag goda underlag för referens till nästa jobb jag söker vilket känns toppen bra! Har även hunnit avsluta första seminariet idag vilket var ganska roande i slutet. Förmodligen väldigt få som är insatta i kattmassakern i Frankrike under 1700-talet, men debatten om vargarna i dagsläget är ganska aktuell vilket var det vi diskuterade majoriteten av den tid vi satt i skolan. Jag säger som de flesta andra att det är ganska fascinerande hur man i dagsläget går i uppror för ett oskyldigt djur precis som om man vore tillbaka på medeltiden och längre tillbaka än så. Fick veta att det senaste dokumenterade mänskliga dödsfallet pågrund av en vargattack var på 1800-talet vilket då leder till frågan, varför denna uppståndelse? Det finns betydligt mycket fler djur i skogen som kan göra mer skada än vad vargen är kapabel till, men ändå har över sex tusen jägare anmält sig till vargjakten. Varför skulle man kunna diskutera i timmar, man får nog ändå aldrig ett vettigt svar. Innan jag skenar iväg alldeles till det oändliga lämnar jag er med min korta reflektion och önskar er alla en trevlig dag! :)


Kommentarer
Emmelist

jag gjorde det på lustgården! kostade 199 :D

2011-01-27 @ 18:14:30
URL: http://emmelist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0