Hjälp mig!

Jag har alldeles just kommit hem från skolan där vi har haft information om våra valbara kurser som vi ska läsa nästa termin. För det första finns möjligheten att läsa vid ett annat Universitet någontans i Sverige, ska man ta chansen och röra på sig lite? Det skulle ju vara fruktansvärt roligt att få se lite annat och träffa nya människor, men vad händer då med lägenheten och allt annat här hemma?

Vi fick även information om det som kallas magister och master examen, vilket för mig har varit totalt ointressant, fram till idag. Magister examen i socialt arbete, det låter ju ganska trevligt. Men orkar man fortsätta trots att det bara handlar om en termin? Vi får nämligen tillgodoräkna våra poäng i sista terminen eftersom vi då läser på avancerad nivå, vilket innebär att magiseter examen som är på 60HP i praktiken bara blir 30HP - vilket innebär en termin. Jag känner mig faktiskt ganska sugen på att fortsätta men kommer man orka? Jag har ju längtat efter att få gå ut i arbetslivet sedan jag började programmet... Vad ska jag göra?


Kommentarer
emma

TA EN MAGISTER! En termin kommer gå snabbt när du nu ändå är igång och sen har du en titel som låter mycket proffsigare, det måste ju vara lättare att få jobb, eller? Jag röstar för det ^^

2011-02-17 @ 21:39:12
URL: http://enmammut.blogg.se/
Jag

Röstar också för det :) och det där med att flytta, skulle iiiiiiinte tro det va! ;)

2011-02-17 @ 22:31:48
mossi

Hyr ut i andra hand! Lätt som en plätt, bara du tar referenser, ber om lov från hyresvärden och ser till att ha koll på att hyran blir betald!

Och du, vilken möjlighet du har att ta magisterexamen! Du KLARAR att läsa 30 p till även om det förstås är jobbigt att plugga ibland... det kan vara dessa poäng som avgör om du får ditt drömjobb eller ej. Du KAN! Du FIXAR DET!!!

2011-02-21 @ 00:14:33
CE

Grattis till dina möjligheter!

Det är bara det man gör och upplever som tillför något i livet. Allt man drar sig för, hoppar över eller inte vågar göra - det kommer inte heller att ge några som helt uppleverlser eller möjligheter tyvärr. VÅGA och VINN!

Din drömprins kanske finns på annan ort.

Ditt drömjobb kanske kräver en Magisterexamen.

2011-02-21 @ 00:18:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0