Snöfall

Jag fick inte sova speciellt mycket inatt då jag hade fruktansvärt ont i magen. Mådde dåligt och gjorde väl inte så mycket annat än att vrida och vända mig tills jag t.om blev trött på det och låg och svor istället. Så när jag väl fick somna tog det inte lång stund innan klockan ringde och det var dags att kliva upp. Var inte så länge på skolan idag och det var väl tur det då jag just nu känner mig helt slut. Har iallfall fått något gjort idag, såg att tvättstugan var ledig så jag har slängt in några maskiner som håller på att torka nu.

Något som förvånade mig när jag kom ut imorse var att marken var snötäckt. Det var alldeles vitt och jag var tvungen att skrapa rutorna mer ihärdigt än någon annan morgon, det slutade med att mina fingrar var knallröda och iskalla. Men jag klagar inte, för snart kommer det ytterligare ett lass med snö och då blir det ljusare och skönare att vara ute. Är mest bara förvånad över hur tidigt snön har kommit i år, eller är det jag som är förvirrad. Någon som vet mer säkert när första snön kom förra året?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0