Mina ögon blöder

Har sedan ett par timmar tillbaka suttit konstant för att läsa en massa artiklar och jag gav mig på det svårarste först, dom engelska. Baskunkseperna man har i engelska kommer sällan till användning då man i vetenskapliga artiklar använder sig av en helt annat typ av engelska som är betydligt mycket svårare att förstå då det är konstiga ord och meningsbyggnader. Då är det förvisso tur att svensk-engelskt lexikon och google translate finns, trots att det många gånger är väldigt opålitliga källor så kan man få en övergripande förståelse av vad texten handlar om. Jag har just satt i mig en vitamin + järn tablett i hopp om att min trötthet ska försvinna! Man kan ju inte annat än att hålla tummarna med tanke på hur mycket jag har kvar att göra innan den första delen av uppsatsen ska lämnas in imorgon. Suck..

Hoppas eran dag blir trevligare!




Kommentarer
kuzie

aah! engelska artiklar är jävliga ibland. vilken engelska läste du? Jag läser sån där Cambridge: Certificate in Advanced English nu, och jag som trodde att jag ändå var rätt bra på engelska har insett ett och annat nu. Jag har aldrig varit med om något liknande i något ämne!!! JAG DÖR! hehe så du vet ^^

2009-11-16 @ 17:17:12
URL: http://enmammut.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0