Två dagars

Var med mamma och syster i skellfefteå under dagen i fredags, riktigt mysigt faktiskt. Det var som sagt ett tag sedan vi var där men det mesta var sig likt ändå. När vi for hem, då jag shoppat upp onödigt mycket pengar, så väntade J på att få fara och käka middag med mig. Efter att vi tagit hem mat fick vi, som så många gånger förut, ett infall. Så tre timmar senare satt vi på TC och hade trevligt! Måste säga att TC var över förväntan, hade inte alls räknat med så mycket känt folk, och jag visste inte ens att det fanns ett dansgolv där så bara den saken livade upp! Nåja, allt som allt var den kvällen riktigt lyckad. Igår blev det bjurholm en sväng där jag blev bjuden av J:s pappa på en cider. Hade även med mig lite annat smått och gott, så det blev som rubriken lyder, en tvådagars. Kroppen borde ju säga irfån men icket, är bara väldige väldige hungrig idag. Det är förvisso inget ovanligt, att jag är hungrig alltså. Mat är väl det enda jag har stoppat i mig under den här helgen, så från och med imorgon börjar en shake- period igen. Kommer dock inte att äta det alla måltider eftersom jag äter tillskott och sånt för bättre förbränning, så lite mat kommer jag ändå att äta. Det blir väl bara att hålla sig ifrån pizzerior och andra matställen nu.

Ska jobba över inatt, hade dock hellre farit på bio med Frida och Johanna men icket. Jag ska väl kanske inte klaga eftersom jag kan försöka ta ledigt någon helg nu utan ångest över att förlora en hel del pengar. Har ju även jobbat extra de dagar jag skulle ha fått vara ledig så jag hoppas det finns någon som vill ställa upp och jobba nu nästa eller nästnästa helg. Det skulle vara guld värt att få följa med J till Angsjön och deras visfestival. Hade väldigt roligt under den korta stund vi var där igår, så jag vet med säkerhet att jag skulle ha träningsvärk i magen om jag kunde få vara där en hel kväll, eller än bättre, en hel helg. Vi får se, jag måste få ledigt och även få klartecken att det är okej att jag kommer upp.

Påtal om jobb och dylikt så har jag lite svårt att förstå dessa arbetstider, nu är jag ledig från imorgon då jag går av till på torsdageftermiddag? Jag ska förvisso inte klaga, men det hade varit fan så mycket bättre att få jobba som normala människor en hel sammanhängande vecka och få vara ledig på helgerna, men istället är man ledig då andra jobbar och jobbar då man vill följa med ut. Nåja, jag ska nog inte klaga, jag har ett jobb att gå till, vilket är mer än för många andra. Jag trivs dessutom vilket även det är ett plus!

Nu ska jag sätta mig vid matbordet och invänta middagen, för visst går det fortare om man tjatar sig till den? ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0