Freedom

Hann inte ens hem från Huddinge så kände jag att förkylningen var påväg in i kroppen igen. Jag hostar och snörvlar, har legat i feberfrossa hela natten så sömn är inget jag är direkt bekant med just nu. Jag brukar få sova ganska bra då jag är sjuk, konstigt att jag inte ens är trött nu. Brukar ju vanligtvis vara trött nätt och jämnt, vilket pappa tycker jag ska kolla upp. Ska kanske ta mig en tripp till läkare igen för att kolla så att allt står rätt till.. Har ju en svag känsla av att det kommer vara något så det är väl kanske förklaringen till varför jag inte vill fara.

Jag är nog få förundrad att ha folk som faktiskt tar sig tid till att lära känna mig och älska mig för den jag är. Tyvärr rusar folk in i förhållanden och relationer som om det vore värt noll och ingenting. Det kanske är därför mina relationer faktiskt håller väldigt länge, och förhoppningsvis livet ut med många. Jag har sett så många säga ordet älska efter bara dagar, veckor.. Det har faktiskt aldrig funkat. Visst tror jag på ödet, jag tror på kärlek vid första ögonkastet. Men jag kan faktiskt inte säga att kärlek och förälskelse är samma sak. Att vara kär är inte samma sak som att älska. Älska går så mycket djupare och det är sådant man lär sig känna. Att älska en annan människa ska komma så långt inifrån att du inte längre in kan komma. Det är bara synd att folk förblindar sig av sitt egna egoistiska själviska jag. Man är så desperat efter en vardag fylld med rutin, vilket för många även innebär kärlek. Vet ni vad? Det kan kännas förjävligt att lägga sig i en tom säng, det kan vara jobbigt att kliva upp med vetskapen att man inte längre har någon att kyssa och det är absolut jobbigast att förlora den människa man har förlitat sig på så oerhört länge. Det är jobbigt, det förnekar jag inte. Jag vill ändock påpeka att de senaste månaderna har varit de absolut bästa i mitt liv. Jag har lärt känna mig själv och min omgivning på ett sätt jag aldrig trodde jag kunde. Jag har träffat mer människor nu än under de senaste två åren och jag har fått höra hur underbart värdefull jag är.  Om man tar sig tid att titta efter någon att älska så finns det människor närmare än man kan tro. Att hoppa in i något där man inte kan ge fullt ut och helhjärtat, det är inte kärlek. Om man ser längre fram än det gårdagen gav så är livet ganska underbart ändå. Jag lever för min egen skull vilket innebär att det är min uppgift att göra livet så innehållsrikt och bra som möjligt. Ta en titt runt omkring, vad ser du?

Live your life.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0