Magsår

Tror inte jag har sovit mer än några timmar de senaste nätterna. Tänkt skylla på mina arbetstider men det har nog inget med dom att göra överhuvudtaget. Det är annat som gnager sönder mig inombords. Jag tänkte dock på det idag då jag var påväg hem från jobbet, för andra gången förövrigt. Jag tänker inte ödsla mer onödig energi på folk som inte ger något tillbaka. Jag tänker inte ödsla min tid på att tänka eller känna då den enda som verkar göra det är jag. Jag tänker inte sitta med skuld eller ångest då jag inte har gjort något fel, och jag tänker framförallt inte sitta och gruva mig över hur morgondagen kommer att se ut. Jag har ett liv, trots att det många gånger känns som att skola och jobb övertar min vardag, men jag har ett liv. Jag vet vad jag mår bra av och det är det jag tänker satsa på framöver. Från och med idag tänker jag inte ställa upp på folk som inte ställer upp på mig. Jag tänker inte leka doktor,psykolog och hjärnskrynklare längre, inte en dag framtill att jag går ut skolan och får betalt för det, så räkna inte med mig längre.


Den som en gång stod med kniven i handen 
kommer så småningom ha den i ryggen.


Kommentarer
mossi

Så ska det låta!

2009-01-22 @ 21:31:42
URL: http://tonarsmodern.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0