Ska det få bli ett alternativ?

Johanna kommenterade till mitt förra inlägg att vi kanske ska sälja oss själv, och just nu ser det ut som ett alternativ för att få min ekonomi att gå ihop. Jag har just betalat mina sista räkningar och sitter med ett saldo på 200 kronor kvar vilket hade varit ganska mycket om det inte vore för att jag har hela månaden kvar att leva. Men det löser sig säkert, som alla andra gånger..

Hade dock velat ha mer pengar så jag utan att behöva tänka efter hade kunnat beställa biljetter och boende för PL festivalen i sommar. Det hade varit helt underbart att få fara och göra en efterlängtad roadtrip dit. Jag älskar att köra bil och det är ännu bättre med sällskap så roadtrips för mig är helt klart det bästa alternativet till semester. Eller ja, om man bortser från utlands semestrar dvs. Förhoppningsvis finns det biljetter kvar i Maj och då köper jag en oavsett om jag blir ensam som far, för dit ska jag. Jag missar fan i mig inte Volbeat, och inte heller Mötley Crue eller Backyard Babies. Tanken var att jag skulle se de sistnämnda redan förra sommaren, som förband till Takida men det blev aldrig av tyvärr. Äsch, nu ska jag sluta klaga! Det blir nog bra med tiden.

Ska nog brumma iväg hem igen och ta en liten promenad tror jag. Sedan ska jag nog inte göra så mycket annat än att invänta mitt nattpass som förmodligen kommer bli ett vaket sådant inatt också. Det hade dock varit skönt att få sova lite inatt.. Det värsta jag vet är tyvärr att få somna för att sedan måsta kliva upp igen, och den här natten kom det att bli så nonstop. Jag hann inte mer än att lägga mig så var jag tvungen att stiga ur soffan igen. Men jag ska nog inte klaga över det heller med tanke på att det är mitt jobb och jag får betalt för det.

En del klaganade men ändock ett leende på läpparna. Allt löser sig, som en gammal vän brukade säga =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0