Vi är framtiden

Har varit på internat i tavelsjö sedan igår med min nya klass. Det har varit riktigt givande och en mycket positiv och öppen stämming om man tänker på att vi är 45 personer som aldrig har umgåtts förr. När vi kom dit igår började vi med lite pressentations lekar, men väldigt ovanliga sådana, och det var riktigt roligt! Förhoppningsvis ska nästan alla namn sitta nu! Efter det åt vi lunch och gick ut för att ha samarbetsövningar, och det däremot vet jag inte om det gick lika bra. Eller i och för sig, vi klarade det ju! Det var också övningar jag aldrig har gjort förut, och det handlade bland annat om mycket närkontakt och så, och som Kicki våran handledare sa: Det är rätt bra att ha haft kroppskontakt, för man bildar som en annan typ av uppfattning av människor då. Den behöver ju inte vara kärleksfull på något sätt, men man skulle sällan få för sig att skrika skällsord efter någon man har kramat om. Syftet med hela resan har våra handledare och hela instutionen faktiskt lyckats med, vi kom närmare varandra. Innan vi for idag så sa näst intill varenda grupp, att man inte längre behövde oroa sig för att tränga sig på vid föreläsningar och sådana saker. Man kan komma och sätta sig brevid iprincip vilken person som helst, och faktiskt le åt varandra. Vissa drack även igår, och det gick mot förmodan riktigt bra det också. Man kan tycka att efter några glas vin eller öl, så ska man börja gruppera sig och sluta prata med vissa. Men så var inte alls fallet, stämningen var på topp från morgon till kväll. Den var även härlig ända in på småtimmarna då man satt inne på rummet och pratade med sina "sovkamrater". Det kändes verkligen som att man fick en hel annan bild på vissa personer som man kanske hade förutfattade meningar gentemot. Däremot är jag väldigt tom och slut i huvudet efter så mycket nya intryck, komplimanger och efter att en helt ny värld har öppnat sig för mig. Det blir en tidig kväll ikväll!



Olle i Sandras sjukt snygga pyjamas

Som jag sa tidigare, en helt ny värld. En av mina kära klasskamrater har en passion för tarot kort och meditation osv. Det slutade i att jag satt med henne och blev spådd. Hon förklarade saker för mig som jag själv visste, men inte kunde sätta ord på. Sedan tog hon kontakt, med vad jag tror är min mormor. Efter det jag fick höra är jag faktiskt ganska säker, och det fick ett hål i mitt hjärta att fyllas. Det har fattats något som jag aldrig förr har kunnat sätta finger på vad det har varit. Jag fick svar på vissa frågor som jag nu kan släppa och gå vidare, och det var precis det hon ville. "Förlåt oss och gå vidare". Jag har förlåtit, och  bara tanken av de faktiskt finns där uppe och följer det jag gör får mig varm i hjärtat. Jag vet att detta låter väldigt konstigt för vissa, men detta är ett sätt för mig att acceptera döden. Jag har alltid trott att det finns något efter, att själen på något vis går vidare och nu har jag fått bevis för det. Vi kommer ses igen!

Nog om vidskeplighet och meditation. Imorgon blir sista dagen för veckan. Det ska bli ruggigt skönt med "lång" helg. Jag ska förvisso upp ganska tidigt på fredag morgon eftersom jag och pappa ska vara hos fialotta innan lunch. Men det är värt det! Varenda sekund med henne är värdefull, och måste jag då avstå några timmars extra sömn så får det bli så. Jag ser faktiskt fram emot utbildningen vi ska få på lördag också. Det kan faktiskt komma att bli väldigt lärorikt för mig som ska jobba inom detta område. Sedan är jag ju personligt involverad och intresserad i drogfrågor, så att jag blir utan sovmorgon även på lördag gör mig inget heller. Lördagkväll blir det fest med mina älsklingar! Alla underbara samlade på ett och samma ställe, kan det bli mer underbart? Jag tror faktiskt inte det.

Nu blir det dusch och läggdags. Jag behöver sömn!



Kommentarer
Frida

Haha! Sååå fina :P

2008-09-29 @ 22:19:36
URL: http://fightfire.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0