Flera timmars föreläsning

Jag måste medge att efter flera timmars föreläsning blir man rätt trött i huvudet, oavsett om föreläsningen i sig är väldigt intressant och läraren som håller i den är väldigt pedagogisk. Hon insåg det själv i slutet av dagen då folk började nicka till och hon personligen började glömma viktiga detaljer. Men lite av det som sas idag har jag trots allt förstått, även om det gick trögt i början. Det är tur att man har en skrivande hand som fungerar så man kan läsa i efterhand och försöka förstå om det inte klickade då man gick igenom det. Sedan måste jag säga en annan sak också, och det är att det är en fruktansvärt stor skillnad mellan gymnasiet och universitetet. Man är mer självständig och även om dagarna är längre och det är mer information så får man fokusera på ett moment i taget vilket jag tror jag är mycket bättre på. Sedan att man får tenta av dessa bitar eftersom måste också vara lättare, då man slipper tenta av 30 högskolepoäng vilket resulterar i en hel termins genomgångar osv. Så upplägget på detta program kanske är bättre än vad jag först hade trott.

Senare ikväll kommer Johanna förbi och det ska då få bli en drastisk förändring i mitt hår. Rött och svart, ack vad jag har längtat efter det! Jag hade det för många år sedan, och det är faktiskt ett av de enda drastiska sakerna jag har gjort med mitt hår som jag faktiskt har trivts i. Så jag hoppas det blir lika bra nu som då. Sedan är det egentligen inget att börja grina över heller, det går ju faktiskt att åtgärda. Färger finns det massor av på affären, så att testa gör ju faktiskt ingenting. Lite risker måste man genomgå, annars tror jag personligen att man har ett väldigt tråkigt liv. Gör man inga såkallade misstag får man heller inga vettiga erfarenheter, så enkelt är det. Leva livet var det som gällde, och det är vad jag gör nu!



Puss!


Kommentarer
Kamilla

Jo det e intressant att plugga men man blir lite halvdegig i hjärnan efter några timmars skoldag haha Jaha ok socionom va mitt 1 hands val men jag kom inte in :( men det som jag läser nu e också intressant och ,man kan jobba med liknande arbeten lite olika fördjupningar bla



ok men då ses vi nog på skolan någon dag va kul :) kram kussen

2008-09-08 @ 20:08:34
URL: http://finnsanglar.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0