Bekräftelse?

Jag har just fått det bekräftat, svart på vitt: "killar tänker med kuken emellanåt". Sagt av en man, om en annan (ehm) man? Fegsnöre skulle väl jag kalla det. Har äntligen fått det svar jag har letat så länge efter, och som han sa, det kanske inte är till någon tröst men det ger en förståelse till varför vissa beter sig som de gör. Men faktum är att det på något konstigt vis faktiskt blir till en tröst, jag har äntligen kunnat förstå varför och hur du tänker vilket gör det lättare att fortsätta leva. Har iofs kommit långt på vägen, tänker inte längre på dig och det som har varit, på det du har nu, och jag kan med lättnad och utan klump i magen höra ditt namn. Det måste väl vara ett tecken på att jag går vidare, eller?

Över till ett annat fegsnöre, fyfan så äckligt. Har egentligen inte mer att säga än att det känns jävligt skumt. Det går inte in i mitt huvud, att man säger en sak och sedan gör en annan. Jag förstår det bara inte. Fegsnören verkar vara ganska lika trots allt. Samma princip, samma typ av människa och samma typ av resonemang. Vad fan får ni ut av det? Jag förstår verkligen ingenting. Skulle kunna fortsätta men vet faktiskt inte om jag har så mycket mer att säga om saken. Om du inte tar upp det själv så ska jag se till att du gör det. Usch, usch!

Nåja, nog pratat om fegsnören, äckel och allt man vill kalla dem. Pratade med S och E idag efter, emellan?, skolan. Var skönt att få ur sig lite av sina tankar och känslor och vi bestämde att vi skulle träffas då nästa vecka och att jag skulle prata med mamma om det också eftersom hon ska närvara. Pratade med mamma och sa iprincip allt vi ska prata om på mötet, vilket förvisso var väldigt skönt, men nu blir ju ett möte ganska onödigt? Eller? Kanske inte ändå, hon får nu tid på sig att smälta vissa saker som jag kommer ta upp igen, och har möjlighet att komma på en lösning till problemet. Jag är nöjd över mig själv, och det ska jag vara enligt de. Jag har kommit långt! Vissa anser att jag har fått jobbigare och kaxigare attityd, för er vill jag bara säga att jag har blivit mer ärlig och rak. Kan inte bli enklare än så.


Kommentarer
mossi

what?

2008-12-03 @ 01:49:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0