Tillbaka till verkligheten

Imorgon börjar allvaret efter en genomhärlig och lång sommar. Vädret har dock inte varit till någon fördel, men det har blivit en del resor och det uppskattar jag! Klockan 10.00 ska jag infinna mig i samhällsvetarhuset för att träffa en hel bunt med nya människor. Jag brukar inte bli sådär döds nervös, men det känns i magen att något nytt är på gång. Det ska i och för sig bli ganska skönt med lite rutin i vardagen eftersom det är så man är van att ha det, men samtidigt hade det varit skönt med några veckor till med sommarlov. Det är väl sånt man aldrig mer kommer få vara med om, har förvisso inte haft dom där jätte lediga sommarloven på flera år nu, med tanke på att man har jobbat för att kunna tjäna ihop lite extra pengar. Men hädanefter blir det jobb, jobb och åter jobb. Ja, sålänge jag inte ska plugga det vill säga. Men det leder ju i slutändan till ett jobb det också.. Så jag vet inte hur man ska tolka det egentligen. Jag kommer måsta söka ett extrajobb i höst också om jag ska kunna flytta vilket jag förhoppningsvis kommer kunna göra snart bara jag får tag i en ledig lägenhet. Hittade en vindsvåning som var stor och rymlig, och i helt rätt kurs. Men självklart var ju jag inte den enda här i stan som hade uppmärksammat hans annons, så den lär väl vara uthyrd redan.  Sedan när man har vänner som flyttar kors och tvärs över hela Sverige kan det vara smart att samla ihop lite pengar så man kan fara och hälsa på dem allihop. Jag hade tänkt flytta själv, men jag får nöja mig med att hälsa på i alla olika städer till att börja med. Bara det kan ju vara en start.

Helgen kan sammanfattas på ett sätt; Mycket bra! Jag är väldigt nöjd med fredagen, även om Annelie min kära vän försvann och inte hittades inne på dansgolvet. Men jag svängde mina höfter med Tina och resten av gänget. Det gick förövrigt ganska hett till tydligen? Inte vårat fel att en massa småbarn står och puttas, de får väl räkna med att vi puttar tillbaka tillslut, och då gör vi det ordentligt. Usch, vad störande det är när folk som sällan har varit ute just har fyllt 18 och är där för första gången, upprymd och kaxig. Ska bli grymt skönt att få komma in på lite nya ställen efter nyårs.

Lördagen bjöd på skratt och glada miner också, även en väldigt förvånad sådan! Överasskningsfest för Svenne, Annelies pappa. Hans min då han såg alla människor stå och vänta på honom, det var obeskrivligt roligt! Stackarn måste ju ha fått en hjärtattack! Vi serverade och folk blev väldigt glad i hatten där inpå småtimmarna. Var inte hemma förrän klockan 4, vilket resulterar i en bra kväll.

Jag har just varit på Expert och köpt en ny mp3, och den är såååå fin =) ska bli skönt att komma igång och gå ut och gå igen, och den här gången ser jag t.om fram emot det. Utan musik kan jag bara inte motionera överhuvudtaget. Det går trögt att cykla, och gå kan jag ju rent utan glömma om jag inte får trycka in hörlurarna i öronen. Det är en samsung YP - K3J och den är riktigt stilren! Hade väl kanske inte tänkt mig köpa någon i den prisklassen, för det var lite väl saftigt för en mp3, men jag kunde inte motså den där den stod och bara skrek på mig. Nåja, jag hoppas den är värd pengarna, annars får jag ju ett smärre utbrott! Nu ska jag bara ladda den och sätta in en massa (!) bra musik, och sedan ska jag ta världen med storm. PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0