I don't shine if you don't shine

Sitter och tittar på sommarpratarna och jag måste säga att jag har fått upp ögonen för svenska kändisar. Vilka sunda värderingar och åsikter. Lena Endre, vilken kvinna. Hon kan, hon vill och hon åstadkommer. Hon är vacker och en enorm förebild. En vanlig människa, hon är precis som oss alla andra. Hon vill jag bli som när jag blir gammal. Måste säga att jag har en viss önskan om att resa framåt i tiden. Att vara gammal och kunna titta tillbaka på livet och känna sig nöjd med det man har gjort, de människor man har träffat och älskat. De möten som berikat livet fastän man kanske under tillfället inte kan se det. Att få mogna på riktigt, den där mognaden som kommer först när man förstår att livet en dag kommer ta slut och att man istället för sorg kan bära på den tanken med glädjen över det man hitills åstadkommit. Idag vill jag så mycket mer. Jag är inte klar än. Finns så himla mycket jag inte gjort eller sagt som jag vill och måste vänta med, jag hoppas bara att jag slipper ångra att jag väntat.

Idag är en bättre dag än igår, men jag mår fortfarande illa och tycker det vore enklare att spola bort känslorna som ligger under huden och väntar på att tränga igenom. Allt har känts så bra och fram till igår kändes det som om livet var påväg åt rätt håll, jag var genuint lycklig. Idag vet jag varken ut eller in. Har känslan av att mina 3,5 år av studier kan komma att vara bortkastade då jag inte kommer orka jobba med det jag vet att jag är gjord för om jag inte får distans till allt runt omkring mig igen. Att göra något totalt hjärndödande ett år eller två skulle förmodligen vara räddningen på det, att slippa tänka på en massa andra människor. Jag tror jag behöver det. För mig själv. Kan man lämna en dröm man kämpat för så länge och ta upp den igen sen?





Kommentarer
Mossi

Men vad nu då?!

Klart dina 3,5 år inte är bortkastade! Det faller på plats förr eller senare och visst kan man göra annat ett tag för att få distans. Sedan finn det ju flera olika typer av jobb/inriktningar på jobb för din utbildning. Kanske inte nödvändigtvis behöver vara det rätta att jobba med exakt det du drömt om och tidigare trott att du skulle jobba med. Ibland tar livet nya riktningar men allt har påverkats av det man tidigare velat, trott på eller varit inriktad på. Din utbildning kommer ända vara en tillgång för dig.

2011-05-30 @ 01:57:21
Frida

Prommis låter bra! Jobbar du nåt i veckan? Puss

2011-05-30 @ 08:38:33
URL: http://fightfire.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0