Sockerkaksdipp

Godkvällers!

Satt kvar efter lunch och lyssnade på personal från akademikerförbundet och det slog mig ganska fort hur fruktansvärt bred våran utbildning är. Det framkommer visserligen ganska fort i utbildningen men idag fick man det verkligen svart på vitt. Hon berättade en hel timme om vart man kan jobba och med vad vilket var väldigt givande. Nog för att jag redan vet vart jag vill hamna och förhoppningsvis vill jag också stanna där, men å andra sidan kan det vara ganska bra att veta vart man skulle kunna söka sig om man vill testa något nytt för en tag! Det var väldigt mycket intressanta arbeten som jag tidigare inte hade tänkt på så då är det väl ganska tur att man är relativt ung när man går ut så man har möjligheten att testa sig fram om man så vill när det väl gäller :)

Ska alldeles strax försöka förmå mig att läsa artiklarna jag har kvar då vi ska sätta oss och analysera allt imorgonbitti. Kändes inte lockande för fem öre då jag är inne på tredje dagen med bankande huvudvärk. Ska mysa ner mig i soffan med en kopp sockerkaka i mjölk. Yes indeed, ni hörde rätt! Som barn fick jag alltid sockerkaksbitar i en kopp mjölk av mormor och eftersom jag har tänkt tycka lite synd om mig själv ikväll så gör jag precis som för drygt femton år sedan. Såhär när jag läser låter det visserligen inte speciellt aptitligt, och sist jag gjorde det skrattade mina föräldrar så de vek sig, men det är en fantastisk nostalgisk känsla som infinner sig i magen :)

Har ni några sådana egenheter som ni bara måste fortsätta med? :)


Kommentarer
Zami

sv: så lite så, jo då min dag har vart bra. :)

Tack så mycket :D

2011-02-10 @ 00:11:34
URL: http://zandrajonsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0