Det är typiskt!

När jag kommer till skolan sitter mina kära vänner och väntar på att få tugga igenom uppgifterna, och vi börjar. När vi sedan har läst igenom beskrivningen på det vi ska göra konstaterar vi alla något som förmodligen ALDRIG har hänt någonsin. Ett stycke fröken Jonsson har läst en hel rapport i onödan! Vi skulle ha läst ett fall på sisådär 3-4 sidor, en annan har läst hela rapporten på närmare 60 sidor. Man kan ju inte annat än att brista ut i skratt en sådan gång. Jag har alltså suttit här hemma en hel kväll helt hysterisk över att hinna läsa klart allt för att få lägga mig och sova, och då hade jag kunnat landa på kudden betydligt mycket tidigare om jag bara hade läst instruktionerna lite mer noggrant. Hejja mig!

Nu står iallafall sista plåten bakverk i ugnen. Har varit fruktansvärt effektiv ikväll och hunnit bakningen på bara ett par timmar, vilket jag trodde skulle ta ungefär hela natten. Så nu återstår bara städningen sedan kan jag med gott samvete ta emot gäster imorgon. Det är helt osannolikt att det redan har gått ett år sedan jag sist fyllde år. Jag kan inte förstå att det har gått så fruktansvärt fort, men uppenbarligen eftersom jag nu blir ett år äldre. Jag har lite svårt att greppa verkligheten, får det verkligen gå såhär fort? Vart kommer jag sitta nästa födelsedag, då jag har studerat färdigt och förhoppningsvis är på jakt efter nytt jobb någonstans i Sverige. Kommer jag fira den med mina nära och kära eller sitter jag i någon helt annan stad där jag har mött nya människor? Ja, det kan nog bara framtiden utvisa, men jag är förväntansfull. Det kommer bli ett bra år, det vet jag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0