Det börjar vankas allvar och rutin

Då jag har varit ledig idag har jag försökt mig på att vara driftig och duktig. Jag har satt ihop mina två hyllor som jag egentligen planerade att göra redan igår men var för lat för att orka. Har tvättat och förundrat mig över hur vuxna människor kan lämna så snuskigt efter sig. Sedan har min far varit här och svurit sig less över hur man har fuskat med mina väggar då huset byggdes. Har gjort tappra försök att sätta upp hyllor inne på toan men det är bara en som vill sitta kvar på väggen. Får se om det går att lösa med lite längre skruvar senare i veckan. Har varit och handlat vilket behövdes, hade inte mycket till mat hemma. Så nu står jag här en måndagkväll/natt och lagar mat för fulla muggar. Kanske inte direkt ultimat men det måste ju göras :)

Jag har fått hem mitt linne och min tavla, eller motivet, som jag beställde för några dagar sedan. Är utan tvekan nöjd! Måste bara köpa mig en snygg ram så jag åtminstone kan ställa upp tavlan på en av hyllorna. Känns ju lite tråkigt att man inte kan sätta upp den på en gång, men det känns samtidigt onödigt att sätta upp något jag kommer måsta ta ner inom någon månad. Oj vad jag önskar att det går fort nu så jag får tapetserat någon gång! Börjar få ordning på alla möbler nu, så pricken över i:et skulle ju som vara att få sätta upp hyllor, tavlor, ramar och diverse annat som ska upp på väggarna för att göra det lite mer personligt.

Påtal om tavlor ska jag försöka boka in en tid hos en fotograf. Har ju lovat min käre vän att vi skulle fota oss när hon började få lagomt stor mage. Nu är det ju knappt två månader bort innan lilla pyret får se världen så det börjar vara dags nu. Har fortfarande inte riktigt förstått att det kommer en liten pojk ur den magen snart, att du ska bli mamma, att ni ska bli föräldrar och jag ska bli den där mostern jag egentligen inte är men tänker vara ändå. Jag smälter orden i och med att jag säger dem. Allt känns så overkligt än, men ack så spännande! Ska bli riktigt roligt, wiee :)



Tänk att det har gått 8 år redan, sedan vi började umgås.
8 händelsefulla år, och fler av dem ska det bli! :)



Kommentarer
hannizzz

å vad jag älskar diiiiiiig :))) fler sådana där foton framför din webcam skaré bli! :D fler sådana kvällar med smink, skitsnack och en burk i handen framför speglarna. åh, jag längtar efter 'våra' stunder! :)))

2010-09-07 @ 15:43:24
URL: http://norman.blogg.se/
matilda

Vad fin johanna var!

2010-09-09 @ 03:00:01
URL: http://farrix.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0