Stugvy




 
Tänk om man kunde få leva såhär, året om, dygnet runt? Förstå så fridfull och lugn man skulle vara, till skillnad för den stora klumpen i magen av all stress man tar för sig inne i stan. Tur är väl då att man vid tillfälle och möjlighet har någonstans att fara till och koppla av. Jag längtar bara till den dagen då jag har ett eget att komma till, en trädgård att så i och en grön gräsmatta att ligga på och läsa en bok. Allt sånt som bara känns fel att göra mitt i centrala stan. Men den dagen kommer, utan tvekan!

Var ute på en långpromenad med Angelica igår, riktigt trevligt, och varmt! Man skulle ju kunna tro man var utomlands om man stängde igen ögonlocken. Har haft 25 grader varmt här i skuggan idag, i skuggan! Innan det fick jag hjälp av Tommy med bilen, så nu står den inte längre och ockuperar carport platsen, för jag förmodar att killen som ska flytta in kan vara i behov av den. Tills den är lagad (eller skrotad) får den stå på jobbet hans istället.

 
Har även hunnit med att måla ytterligare en vägg i mitt sovrum, men nu börjar min rygg säga emot så det får ta den tid det tar. Har även hunnit plantera om en massa örter och diverse annat så jag hoppas att det kommer en massa grönt och fint som jag får ställa i köket! :)

Nåja, nu ska jag bege mig ut i solen och måla färdigt mina såkallade fönsterbrädor då det inte riktigt gick som jag ville i lördags. Det lyckades ju naturligtvis regna en skvätt innan det hade hunnit torka, nu för tillfället har jag prickiga brädor. Men ett snabbt penseldrag ska nog kunna råda bot på det :)

Ha en fin dag mina vänner!



Kommentarer
jaaaaaaaaaaaag

som sagt, jag hjälper gärna till med målning och dyl i din lägenhet! :) bara å hojta! pusssi

2010-05-18 @ 17:30:57
URL: http://norman.blogg.se/
Angelica

Vilka härliga bilder :D Nu längtar man verkligen till sommaren

2010-05-19 @ 08:15:59
URL: http://anjelica.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0