Man ska ju egentligen inte tro på rykten..

Men det här är för bra för att vara sant! Det sägs att vi just har gjort våran sista tenta för resterande av utbildningen! Är detta fallet hoppar jag jämfota i mitt huvud just nu. Att jag dessutom klarade juridiktentan som vi hade nu för bara någon vecka sedan gör saken bara ännu bättre. Underbart underbart!

Fick ett samtal av min kära moster igår också där vi pratade om allt möjligt och lite till. Det blir en resa ner i början på Juni för att ta del av min kära kusins bal och student. Något som slog mig var dock att de har balen en söndag, och sedan studenten dagen efter? Låter inte det ganska märkligt för alla som tagit studenten uppe i norr? Det lär ju vara ett gäng slitna studenter på tisdag då de slår upp sina ögon.

Påtal om examen så är det inte så länge kvar nu. Var på utvecklingssamtal för någon dag sedan och kom fram till att fyra terminer har gått så fruktansvärt fort utan att man har tänkt på det! Efter sommaren är det praktik och efter det har vi bara ett år kvar, ett år som kommer gå fortare än man tror och sedan står man där. Vad i hela världen ska man göra när man faktiskt är färdig? Flytta? Resa? Bara leva? Jag ska nog inte analysera det så mycket, oavsett vad så kommer jag vara färdig med skolan efter närmare 16 år i skolbänken (grund-gymnasieskola samt universitet). Det är näst intill hela mitt gågna liv, och efter det har jag resterande av mitt liv att leva. Hur underbart låter inte det?


Kommentarer
Angelica

Naw gumman vad snäll du är, betyder mycket :)



Vad glad jag är för din skull och du ska se att snart så står vi där med våra examenspapper och ser vilsna ut :P

2010-05-07 @ 07:32:37
URL: http://anjelica.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0