Sammarbete, samverkan och påverkan

Kom alldeles just hem från iksu, for dit direkt efter skolan idag. Känner mig riktigt duktig och hör och häpna, det börjar faktiskt bli ganska roligt och avslappnande nu. Träffade på en klasskompis där och vi började prata om samverkansdagen vi hade med poliserna i fredags förra veckan. Det var mycket snack om fördomar mellan och om socionom samt poliser. Vad man tyckte och trodde om varandra och respektive yrke. Personligen har jag haft väldigt dålig erfarenhet av poliser och kan med all säkerhet säga att alla människor inte platsar på en polisstation. Däremot håller jag inte inne någon sanning om socionomer, alla är inte gjord för det yrket heller, definitivt inte! Har träffat en rad UNDERBARA socionomer som jag skulle kunne ge mig högra arm för att få bli som, men jag har även träffat socialsekreterare som inte alls varit fullt så underbara. Jag tror det är viktigt att öppna upp för diskussioner bland studerande på socionomprogrammet samt polishögskolan. Det är ju trots allt vi som ska sammarbeta och samverka bland de levande i kommunen, och fungerar det inte mellan oss så stuper hela verksamheten. Vet heller inte om det är min personliga åsikt, men har inte polisutbilndingen på tok för lite människobehandlande psykologi, krishantering och på tok för kort utbildning? Har aldrig riktigt förstått hur vi som pluggar till socionomer ska studera i 7 terminer medan poliser bara går 4. Någon som är villig att förklara det för mig så är ni varmt välkommen att göra det!

Nog om detta nu! Ska röja undan lite och hoppa in i duschen, sedan ikväll blir det Greys med fröken fräken på kvarnvägen. Åh så skönt det känns att ha gjort bort träningen idag, helt plötsligt har jag en massa tid över!

Ha en bra dag! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0