Sjung om studentens lyckliga dar..

Ja, det var väl som det lät. Har varit på student idag och har grinat mer idag än jag gjort på mycket länge. Det var en mängd saker som rörde sig i huvudet men framför allt kändes det bara konstigt att vi alla vuxit upp så himla fort. Det känns bara som att "anledningarna" för att träffas sinar och tillslut så sitter vi där utan att hälsa på varandra. Vill någon lova mig att detta aldrig kommer att hända? Jag tror faktiskt att jag får flytta hit så jag slipper den känslan. Skulle ju faktiskt inte ha några större problem med att bo här då jag älskar miljön, människorna och omgivningen. Vi får väl helt enkelt se vart i livet jag befinner mig då skolan är slut och jag ska ut för att jobba. Har ju faktiskt lovat mig själv att röra på mig och se lite mer av i alla fall Sverige innan jag bosätter mig för att stanna. Får väl kanske passa på att leta mig något trevligt ställe att bo på om vi kommer oss iväg på en roadtrip nästa sommar. Det om något måste vi ju styra ihop! Det skulle ju vara guld att få kuska runt i Sverige för att upptäcka lite mer av det man aldrig annars ser. Håller tummarna för att det faktiskt blir av, skulle ju utan tvekan bli en resa att minnas! :)

Nu ska jag hoppa isäng, ska på skolavslutning imorgon också (!?) eftersom studenterna inte har fått sina betyg ännu. Fråga mig inte hur systemet är upplagt här nere, det kändes bara väldigt lustigt att återgå till skolan när man egentligen skulle ha sprungit ut för sista gången idag. Men det har tydligen funkat andra år också, så i år är väl inget undantag. Sedan åker vi hem på kvällen och på onsdag börjar allvaret. Ska bli drygt att inleda med natthelg men å andra sidan är jag ledig midsommar så jag ska absolut inte klaga! Jag är ändå rätt nöjd när allt kommer omkring :)

Godnatt nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0