Efter regn kommer solsken

När jag vaknat imorse frågar mamma min om jag har hört åskan och det ösregn som föll inatt. Inte ett endaste dugg svarar jag, till mammas förvåning. Jag har alltså sovit med fönstret öppet och ändå inte hört det som hållit henne vaken halva natten. Det kan man kalla sliten krigare i djup sömn!

Till min besvikelse var det varken vindstilla eller sol då jag kom mig upp ur sängen, men å andra sidan har jag myst med korsord och en massa tidningar ute på altanen. Jag har städat bilen in och utvändigt och jag och T har vaxat fram lite fin färg på bilen! Duktigt jobbat måste jag erkänna, då brämsen som surrar omkring huvudet på en är stora som fåglar och kan göra en minst sagt knäpp. Nu ska vi käka lite mat sedan ska vi njuta av kvälls solen i båten med ett stycke fiskespö i handen. Jag tror inte det kan bli bättre än så :)

Just det, jag sprang längs grusvägen idag. Det var säkert fyra år sedan jag kunde springa sist utan värk i axlar, rygg och knän. Det känns fruktansvärt bra att det har gett det resultat jag har velat. Mitt största mål var faktiskt att kunna springa igen, och så underbart bra det kändes. Äntligen! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0