Det doftar lika bra som det smakar

När man har lite för lite att göra luktar det genast ganska gott i lägenheten. Har bakat choklad muffins alá amerika style med chokladbitar osv i. Vet dock inte vad jag ska ha de till eftersom jag själv blir ganska mätt av att bara baka de. Har nog fått det från min käre mor, ju mer man bakar desto mindre vill man äta själv. Men ikväll ska jag nog få i mig en iallafall.. Hade tänkt ta med mig några och bjuda på hos A, om det blir dit vi ska. Väntar för tillfället på ett samtal som ska bekräfta vart, när och hur :)

Nu har min kära kusin landat (hoppas jag) och det har varit väldigt trevligt att ha dig här. Synd bara att vi ses alltför sällan! Ska ta mig i kragen framåt sommaren och se om jag kan komma ner själv efter skolavslutningar och student vilket jag naturligtvis ska fara på. Älskar Göteborg och Varberg under sommaren med gröna gräsmattor, stekande sol, kullerstensgator och små söta byggnader. Ja, nog ska det bli mer än en resa i sommar!

Det slog mig på riktigt idag att jag inte kommer bo här i sommar och det var nog med blandade känslor av glädje och lite sorg som jag mindes alla sommarkvällar vi suttit ute på gräsplätten och druckit kalla drycker, grillat och haft det allmänt bäst. När min köksdel har omvandlats till dansgolv och när förbipasserande kommit ner och gjort oss sällskap. I sommar kommer det inte  bli så mycket mer av det eftersom jag kommer bo på tredje våningen. Allt har faktiskt inte varit tabu, det har varit en helt fantastisk första lägenhet (första egna lägenhet) men allt det goda kan ju bara bli godare, eller hur? :)



Från en av många trevliga sommarkvällar :)








Kommentarer
kusse

är hemma nu! orkar bara inte ta upp mobilen ur väskan hehe ^^

kul att hälsa på en snabbvisit :) men hoppas vi ses några fler dagar i sommar - då varberg är i sitt esse;)

2010-02-28 @ 22:59:40
URL: http://enmammut.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0