Första advent, födelsedagar och julklapps inköp

Himmel och pannkaka, nu var det länge sedan jag uppdaterade! Har inte haft varken tid eller innehåll att skriva om och därför har jag helt enkelt låtit det vara. Veckorna går undan fortare än jag kan blinka och nu är vi redan inne på December månad. Det är helt makalöst så fort det här året har gått! Mycket har hunnit hända och mer kommer förmodligen ske innan året är slut. Kan faktiskt inte annat än glädjas åt att ett nytt år på intågande, för det innebär att jag har närmare till skolavslut vilket innebär att jag kommer få jobba med det jag är gjord för. Jag älskar min praktik och skulle inte byta det mot något i världen. Har varit på två andra avdelningar de senaste två veckorna och var upp på handledning nu i veckan. Fick två bamsekramar när jag kommer in i köket. Det värmer så himla skönt i hjärtat när man vet att man har folk runtomkring sig som uppskattar det man gör och den man är. Det är då man förstår att man har valt ett arbete där man kommer växa som människa, där man kommer få andra att växa. Drygt ett år kvar, sedan får vi se vart i Sverige jag hamnar. Förhoppningsvis får man fortsätta i Vindeln, en kan ju alltid hoppas iallafall :)

Har varit och strosat på stan med mina små hjärtan idag. Handlat lite julklappar, fikat och konstaterat ännu en gång att det är menat att vi ska umgås. Vi tänker samma saker och säger samma saker i exakt samma stunder. Det är nästan så det blir läskigt ibland. Satt idag och funderade på vad vi skulle äta imorgon då de kommer hit för fredagsmys och började prata om det, sedan vräker J ur sig precis det jag suttit och funderat på.. Men det kanske blir så när man har suttit ihop i såpass många år som vi har gjort. Förhoppningsvis blir det bara ännu starkare med åren :)

Nu ska jag fortsätta plocka upp julsaker här i lägenheten och pynta på. Ska försöka mig på att slå Niklas pyntande, och jag tror faktiskt att jag är på god väg. Hade två lådor i förrådet jag inte ens visste att jag hade så det här ska bli spännande. Har en uppsjö av julgranskulor, så nu har jag då inget val, det blir en gran iår! Ska bli mysigt :)

Ha en bra kväll mina vänner! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0