Namnbyte?

Sitter och har en seriös övervägan (säger man så?) med mig själv. Har länge velat byta efternamn och bära min mammas födelsenamn eftersom det tyvärr kommer gå i graven med min moster. Men nu har jag diskuterat med min mor mer än en gång och kommit fram till att ännu ett släktnamn är fruktansvärt fint. Men det verkar dock väldigt besvärligt att byta namn, och jag har ju trots allt hetat Jonsson i över tjugo år så det skulle säkerligen kännas ganska konstigt.. Men det skulle vara roligt att få ett lite mer orginellt namn. Får fundera ett tag till tror jag, men vad tror ni?



Jonsson,  Edberg eller Sjöstrand?



Kommentarer
Matilda

Hehe framför allt kommer det vara en jävla omställning för alla då du är Erica jonsson. Men om JAG var tvungen att välja ett av dom efternamnen skulle jag valt Edberg. haha. Alla dom efternamnen var dock fina och tror att du skulle passa bra i vilket som.

2010-08-11 @ 16:06:52
URL: http://farrix.blogg.se/
matilda

Varför inte två efternamn?

2010-08-11 @ 16:07:30
URL: http://farrix.blogg.se/
matilda

har smakat på namnen under dagen..



Erica Jonsson

Erica Edberg

Erica Sjöstrand

Erica Jonsson Edberg

Erica Edberg Jonsson

Erica Jonsson sjöstrand

Erica Sjöstrand jonsson

Erica Sjöstrand edberg

Erica Edberg Sjöstrand



Tre efternamn blir ju lite löjligt i min mening. Jag tycker ändå att du borde ha kvar jonsson nu när jag fått fundera. men tillägga ett till är inte fel :)

Gillar

Erica Jonsson Edberg

Erica Edberg Jonsson



Men nu vet jag ju inte vilket av dom efternamnen som "går i graven" så att säga. Jag och min kusin är dom ända norman i min släkt kvar. och jag förstår dig att man vill föra SITT namn vidare :)

2010-08-12 @ 02:17:30
URL: http://farrix.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0