Röd flagg för (vissa) hundägare

Har egentligen ingen tid eller ork att sitta här, skulle helst av allt vilja lägga mig i sängen och sova men det går icket! Ska fortsätta läsa en massa nu efter en välbehövlig dusch. Tänka sig hur lite tempo i en promenad kan göra sådan skillnad. Det har dock slagit mig, som så många andra i detta land att många invånare med hund inte kan förmå sig att ta upp hundbajset när vovven gjort sitt. Det stör mig något så djuriskt att man väljer att inte ta det ansvar hunden själv inte kan ta och det som följer med som hundägare och tar upp det man lämnar efter sig! Det är snuskigt och äckligt att behöva hoppa över alla jävla högar som ligger efter vägarna nu. Bara för att det hundarna lämnar efter sig går att sparka över med snö betyder inte det att det försvinner för gott. Snön smälter faktiskt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0