Vart tog värmen vägen?

Idag har sängen varit min bästa vän, har inte gjort så mycket mer än sprungit till toan och tillbaka.. Känner mig piggare för tillfället då jag har ätit min första riktiga måltid på två dygn. Inte för att det är något fel på nyponsoppa, man blir bara frukansvärt less! Jag har försökt sova de timmar jag har kunnat, och legat vaken och koncenterat mig på att läsa de timmar mina ögon inte har velat vara stängda. Så, nu är jag klar med bok tre i serien om älskade Bella och Edward! For på MAXI och köpte mat för middagen och ramlade över fjärde boken som jag ska inleda ikväll när jag kommer hem. Köpte även vad som sägs ska vara femte boken, 'genom dina ögon', men som jag nu inte kan vara hundra procentigt säker på om det är den sista delen. Det är en helt annan huvudkaraktär och jag känner inte igen namnen på personerna i berättelsen. Nåja, vi lär nog bli visse om det när jag hunnit till den boken.


Funderar på att se CSI med pappa ett tag innan jag far hem, men då får jag dåligt samvete över att jag inte slår i mina böcker från skolan, som jag förr eller senare kommer måsta läsa. De känns dock inte lika lockande att läsa som det jag har köpt idag, konstigt nog. Kan ju ha att göra med min spända förväntan på vad som kommer att hända, och i böcker om rapportering och statistik lär sådana saker sällan hända ^^


Det har regnat hela dagen förresten, inte konstigt att man inte vill göra annat än att kura ihop sig under täcket och aldrig kliva upp? Det börjar bli mörkt mycket tidigare och den sol vi har sett väldigt lite av i sommar kommer att dra tillbaka sina strålar sakta men säkert ännu mer än den redan har gjort. Det är inte lustigt att man börjar bli trött och slö, hösten är på gång med stormsteg och jag är inte beredd för fem öre. Höst depression, eller?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0