Så mycket tankar på så kort tid

Har varit ute på en kort promenad ikväll, blev inte lika ambitiöst som alla andra dagar då batterierna på min mp3 dog och då kändes det faktiskt inte lika lockande att vara ute i cirka två timmar. Så nu sitter jag framför tvn och tittar på CSI, helt klart måndagens höjdpunkt. Har tänkt unna mig en skål daim-glass, var ett tag sedan och har faktiskt inte rört den sedan jag köpte glassen för nästan två veckor sedan. Måste ju äta upp den innan den hinner bli dålig ;p

Gick och funderade lite över hur vissa människor fungerar och blev rent av arg hur en person med så mycket makt missbrukar all den genom fruktansvärt oetiska handlingar. Kan heller inte förstå hur folk som jobbar inom drog och alkohol behandling inte kan behöva mer utbildning än den som finns. Uppebarligen verkar det som om gamla missbrukare och alkoholister får använda sina "erfarenheter" som meriter när de söker dessa jobb. Det kan förvisso vara som min mor säger, att folk som har tex. socionom utbildning kanske inte vill jobba på behandlingshem, men jag tycker ändock att folk som ska jobba med denna typ av problem ska ha mer än en veckas intensiv utbildning? Speciellt då det verkar som om folk faktiskt tar sig så högt upp som på chefs positioner. Det är mycket i den här 'branschen' som övergår mitt förstånd och man verkar inte bli smartare av att försöka sätta sig in i något.

Är mycket annat som cirkulerar i mitt huvud just nu, men det blir både jobbigt att skriva och att läsa så nu återgår jag till tvn. Trevlig kväll! :)



Det vackraste våra sköna natur kan framkalla, en eldfärgad himmel!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0