Lite är ju alltid något!

Kollade just om min studieförsäkran kommit in till CSN, vilket den hade! Blev nyfiken att se vilka utbetalningsdatum som är satta och såg att jag fått en summa på mitt konto redan idag, och att det kommer ytterligare en den 25:e. Hur grejt är inte det? Så nu sitter jag här med ett leende på läpparna och smider en ond liten plan om en ikea resa så småningom ;)

Läste även att regeringen har bestämt att höja studiemedlen från och med årsskiftet. Cirka 350 kr i månaden, men lite är ju som sagt var alltid något så jag är nöjd! Hade dock hoppats att fribelopp summan skulle komma att ändras i och med detta också, men tydligen skjuter de på det ytterligare ett år och fråga mig inte varför. Har alltid funderat på varför folk som vill ta lite extra ansvar och jobba istället för att ta lån ska få 'straffas' genom att leva snålt för att slippa bli återbetalnings skyldig på sina studiebidrag. Jag tänker bara, att ju fler som arbetar desto mer skatt får staten in vilket måste innebära att alla vinner på ett högre fribelopp, så varför dra på det? Nåja, de har ju uppmärksammat problemet iallfall så man ska väl vara nöjd över det lilla de har åstadkommit. (http://www.dn.se/opinion/debatt/350-kr-mer-i-manaden-for-studenterna-nasta-ar-1.951727)

Nu sitter jag hos far och ska försöka beta igenom lite sidor i böckerna vi har som obligatoriskt den här kursen, det känns som att det börjar bli dags att börja nu så man slipper stressa igenom allt just innan tentan. Ska även bli bjuden på helg middag såhär i början på veckan då det körde ihop sig med mina arbetstider hela helgen. Jag känner redan hur magen börjar kurra av hunger, hovvaligen så gott det ska bli! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0