Vart tog natten vägen?

Kom hem vid tolv inatt så det blev att dyka ner i sängen, kunde dock inte somna med tanke på att jag var duktig förbannad då det för säkert tionde gången står någon annan dumjävel på min parkeringsplats. Jag förstår mig inte på dessa onödigt dumma människor, är de inte läskunniga? Det står en skylt på väggen "HYRD PLATS", vad är det i dessa ord vissa människor ha svårt att förstå? Pappa tyckte att jag skulle ställa mig så nära jag bara kunde, vilket i sin tur leder till att han eller hon inte tar sig in i sin egen bil, så det var precis det jag gjorde, plus en fin liten hatisk lapp på rutan. Tyvärr stod bilen på samma ställe då jag skulle iväg till jobbet imorse, suck.. Nåja, efter en tids ältande fick jag ändå somna, för att sedan vakna igen vid halv tre på morgonen av ett mycket trevlig sms! Det var väl mest bara synd att jag inte kunde svara det jag ville, men det får bli en annan kväll. Kanske inatt, om jag lyckas byta bort morgondagens pass? Vi får helt enkelt hålla tummarna! ;-)

Nu har jag jobbat i snart tre timmar, och tro det eller ej men jag är nästan inte ens trött. Vid det här laget brukar jag ha en tendens att sluta min små blå och låta kroppen vila en stund. Jag tror faktiskt ärligt på att en dusch och en promenad på morgonen får igång kroppen, det måste vara därför. Var ute med hunden en ganska lång promenad också, det var riktigt skönt i morgon solen! Om det inte vore för att jag värdesätter min sömn och tycker det är bland det bästa en människa kan få skulle faktiskt morgonpromenaderna kunna bli en vana, men nu är jag inte morgonpigg så det blir nog ingenting av med det.

Sitter och tittar på bilder vi tog med web-cameran förra helgen, och det är fruktansvärt tur att vi är mogna....eller? Bara för att jag har lite att göra och är sjukt hungrig (redan) och måste fördriva tiden med något så ska jag lägga ut två av våra fina skapelser;

   

Skulle kunna fortsätta denna inlägg i all oändlighet bara för att jag har lite att göra för tillfället och inte vill väcka min arbetsgivare.. Ska väl kanske skriva att det blir stan ikväll, och för mingel hos Jim. Det ska bli kul att få träffa alla utanför jobbet och kanske lätta på stämningen lite innan våran omtalade personal fest som vi ska ha i Juni då jag och Johanna kommer hem från Turkiet. Vi lär nog vara sjukt slitna den kvällen men det är smällar man får ta. Vi kommer förmodligen vara sjukt slitna båda två imorgonbitti också, men som vi alltid har sagt: Vila får man göra i graven.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0