Bära eller brista, och det brast?

Nåja, efter en total seg söndag och även måndag var man tillbaka på fötter igen, åtminstone i den mån att jag kan böja mig utan att vilja kräkas. Skulle upp klockan 5 imorse och fick ett samtal igårkväll just då jag hade somnat som gjorde att jag inte hann få den sömn jag hade lagt mig för. Men nåja, jag brukar ju vanligtvis inte sova klockan elva på kvällen så det var väl kanske inte så konstigt att det ringde då heller. Dagen gick bra iallafall, och ovanligt fort för att vara en förmiddag. Efter jobbet for jag till Anna för att fortsätta på våran uppsats, det gick åt rätt håll iallfall men vi var tvungen att avsluta tidigare då en internetsida vi var i behov av för tillfället var ur funktion. Vi fortsätter imorgon då jag har jobbat klart. Snart säger jag som Anna sa idag; jag är bara rädd att du jobbar ihjäl dig! Nå, jag kan kanske inte jobba ihjäl mig, men jag hade lovat mig själv att inte ta på mig så mycket jobb så att det sabbar min skolgång, och just nu är det väldigt nära att jag det går åt det hållet tyvärr. Jag har förvisso en känsla av skol trötthet också, vilket inte gör saken varken bättre eller lättare. Pengar är ju faktiskt roligare än studier, oavsett vad folk säger.. Men jag har klarat mig igenom detta än sålänge, så det ska nog gå månaden ut, jag får ju min belöning första helgen i Juni som kommer göra mödan värt!

Påtal om något helt annat så satt jag just och bläddrade igenom pappas bil classic tidning och kom fram till att det skulle vara otroligt roligt att börja jobba lite med ett gammalt fordon. Jag är inte alls duktig och kan varken fram eller bak på en bil (okej, det var att ta i kanske..). Det i sin tur leder till min nästa fundering, det kanske finns någon kunnig och intresserad som vill göra det tillsammans med mig? Pengar är förvisso också ett smärre problem, men det brukar ju ordna sig som jag har sagt de senaste veckorna nu. Det skulle vara roligt iallfall, om inte annat för att faktiskt få lära sig det jag så gärna ville redan i slutet på högstadiet. Jag fick höra av två kära klasskamrater att jag inte alls skulle passa in på lilja och framförallt inte på fordons, vilket för övrigt säkert skulle ha stämt om det inte vore för att jag kom dit för att just lära mig. Men nåja, jag får se till att den möjligheten hålls öppen i framtiden istället. Jag ska ha en amerikanare då jag kan och har råd, så enkelt är det bara. En pärla, en dröm, en chevrolet bel-air, YUMMIE!



Inga fel, inga brister och aldrig klagomål, GIFT DIG MED MIG!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0