Det skulle mycket till

Att vakna av klockan halv sju en måndagsmorgon efter en helg av jobb är inget jag trivs med, men vad ska man göra? Att man sedan har det varmt och skönt och under inga omständigheter vill lägga händerna på täcket gör nog saken bara ännu värre. Men på jobbet kom jag, om än efter en hel del svordomar och ett par trötta ögon. Ska jobba imorgon också men denna kväll hoppas jag på ett par timmars extra sömn, det har som blivit ganska dåligt med det dom senaste tre nätterna, man kan ju undra varför.. :)

Ska iväg och handla med min brukare på ett tag, så jag hoppas att det fördriver tiden lite så jag får komma mig hem någon gång. Visserligen väntar inga trevliga sysslor hemma egentligen, ska både tvätta och julbaka, men det känns rätt bra att bara få komma hem efter tre väldigt långa dagar.

Sitter och funderar på vad dom sista julklapparna till p&k ska innehålla, har ju en idéer så det blir nog en snabb vända ner på stan efter att jag har gjort mina naglar på onsdag. Det är dock ingenting jag ser fram emot, att trängas med alla andra stressade människor som inte vet vad dom ska köpa. Det måste nog vara det värsta jag vet, att stå där stressad och svettig och helt utan en tanke på vad man ska ha med sig hem. Någon som känner igen sig?

Just det, vi får nog en vit jul här i stan iår, snön vill inte sluta falla och vägen är täckt av att tjock fluffigt täcke av snö. Det var på tiden, minst sagt.

Ha en bra dag! / E



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0