Patrik 1,5

Var och såg på bio med min kära vän Annelie idag. Det blev Patrik 1,5, och den rekommenderas inte alls för folk med homofobi. Personligen anser jag att det var en riktigt gripande film, och den gjorde mig stundtals väldigt frustrerad vid tanken på att socialtjänsten faktiskt har väldigt omoraliska värderingar. Jag blir arg av tanken att detta är folk jag förmodligen kommer arbeta med i framtiden, men jag ska lära dem ett och annat om värderingar och fördomar! Det är så fel att homosexuella inte ska få anses som  kärleksfulla individer, och att dem inte ska ha det som krävs för att bilda familj och anses som värdiga föräldrar. Jag blir nästan kräksjuk av tanken på att detta faktiskt förekommer! Nåja, nog tjatat om min kamp för homosexualitet! Jag skulle kunna prata om detta i timmar, men det orkar ändå ingen läsa.

 

Idag var det tenta, och för folk som vill veta hur det gick kan jag inte svara förrän om tre till fyra veckor då tentorna är rättade. Min mage känner sig nöjd, men jag vet inte hur lärarna resonerar. Det är svårt att veta vilka typ av svar de är ute efter då man fick skriva ganska personligt och utvecklande. Jag har en syn på saker och ting, vilket gör det svårt för mig att kanske upprätthålla det lärarna tycker är relevant för frågan. Vi får se hur det går helt enkelt. Jag hoppas på det bästa men hoppar inte i älven för det sämsta heller, det finns ju faktiskt möjlighet till omtenta.

Imorgon blire tentafest och utgång! Det ska bli riktigt trevligt faktiskt. Kvällen ska få starta hos Hannes och sedan får vi se vart det bär. Annelie och Johanna ska med ut iallfall, oavsett vart vi ska. Det ska bli en hel rolig kväll, och jag ser fram emot att som en vän har sagt en gång, "slå klackarna i taket".

Godnatt på er!


Kommentarer
a

Puss på dig!

2008-10-26 @ 11:49:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0