Ny vecka,nya utmaningar

Då var en trevlig helg förbrukad och en ny vecka är här. En ny vecka med nya utmaningar. Vi började igår med ett nytt moment, än sålänge har jag inte riktigt fått grepp om allt men jag hoppas det kommer med tiden. Har gjort något helt nytt ikväll för att slippa gå till skolan imorgonbitti. Jag har kollat på en prodcast föreläsning på internet, vilket betyder att våran kära föreläsare har spelat in sin föreläsning och lagt ut den på en blogg. Det kändes jobbigt i början eftersom jag är en frågvis och kan ibland även vara en aningen trögfattad person. Jag vill ha möjlighet att fråga saker och ting, men allt eftersom videon löpte på så blev allt klarare och lättare. Jag hade inget behov av att ställa frågor eftersom själva föreläsningen var väldigt enkel och lättförståelig, även om jag personligen har svårt att sitta och lyssna på folk som andas tungt och stannar upp mitt i meningar. Det var något jag helt enkelt var tvungen att stänga av för att kunna fokusera på det viktiga vilket i sin tur leder till sovmorgon imorgon. YEY!

Jag pratade förövrigt med min lilla söta rara syster idag och jag fick henne från ett dåligt till ett glatt humör. Det känns alltid lika bra att få folk till en positiv och ödmjuk inställning till livet och all dess innebörd. Hon berättade att hon ska börja sin utslussning imorgon, vilket för mig känns helt otroligt bra eftersom man kan få möjlighet att faktiskt träffa henne oftare hädanefter. Jag ser fram emot framtiden, även om det resulterar i många jobbiga kvällar med plugg, sömnlösa nätter innan tentor och sådant som man egentligen inte ska eller bör oroa sig över. Jag har äntligen hittat något jag vill göra och som jag själv känner mig gjord för. Jag tror det här kommer bli några riktigt bra år och jag är glad över att få dela dem med mina absoluta favoriter! Puss på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0