Äntligen!

"Jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här..". Jag vet att jag egentligen har ganska mycket att göra, men jag orkar inte för tillfället och tar en välbehövlig paus från skolarbete. Jag och Johanna har äntligen fått tummen ur och köpt oss ett träningskort! Det var otroligt skönt att få starta upp kroppen igen. Det känns redan nu att man har rört sig oerhört lite de senaste månaderna. Men jag ska förbättra det! Vi ska träffa en personlig tränare om ett tag, och försöka lägga upp en plan på hur vi blir fit for fight innan sommaren kommer igen. Jag ska sätta upp mål denna gång, och jag ska nå dem. Den här gången finns det inga ursäkter, jag kan inte hålla på som jag gör. Men just nu känns det så himla bra att jag skulle vilja bo på gymmet. Jag känner mig fräschare och blir otroligt mycket piggare och gladare av att bara ha varit där. Att orka ta sig dit och just under träningen, det kan jag nog ärligt påstå, det är inte alls någon höjdare. Men förhoppningsvis en bit in i framtiden så kommer man nå resultat,  och det är det jag ska jobba för. Jag är så glad att jag äntligen har tagit mig för att göra något som faktiskt i slutändan är bra för mig själv.

Jag har förövrigt duktigt ont i två av mina tår, av väldigt okänd anledning. Fick ont för två dagar sedan och det har ännu inte lagt sig. Jag kan knappt gå ned för trappen här hemma utan att det sliter och drar i tårna. Det känns som ett senadrag, men mer ihålig smärta och det faktum att det har hållit i sig nu i över två dygn. Jag hoppas ju till gudarna att det ger med sig! Nåja, oviktigt vetande.

Funderar på att dra upp till stugan i helgen, men jag får se hur jag gör. Skulle ha behövt sätta igång med min hemtenta och där är det en perfekt plats att börja för det finns inga ursäkter att ge eftersom det absolut inte finns något att göra där ute i skogen. Men som sagt var, vi får se. Var sugen på att hitta på något annat roligt också, som inte innehåller alkohol då jag hade tänkt köra en vit helg nu med tanke på hur mycket alkohol det har blivit på senaste tiden. Det kan nog behövas, att vila upp kroppen lite. Jag kanske helt enkelt ska börja med min vägg? Äsch, jag orkar inte planera något. Det får bli som det blir, jag tar dagen som den kommer. Ser möjligheterna när dem kommer osv.

Nu ska jag börja göra mig iordning för sängen. Ser fram emot min supergoda lunch imorgon, ost och skinksallad. Det blev förvånadsvärt god, jag vet inte vad jag gjorde annorlunda men det kurrar reda i magen! Godnatt mitt herrskap!


Kommentarer
kamilla

Svar på ditt inlägg för typ hundra dagar sen haha : Man har svackor i bland & det är ok. Huvudsaken e ju att man tar sig upp igeneller hur ? M hösten påverkar mig så också så mörkt och trist ute försöker tända mycket ljus och kramas mycket :)



Låter skönt att du ska komma igång med träningen så himla skönt att träna. rekomenderar Boxercise om du inte redan provat det ?? :p grymt roligt

2008-10-22 @ 20:43:53
URL: http://finnsanglar.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0