Gamla goda tider.

Jag sitter och lyssnar på en massa gammal musik, och tittar igenom mina fotoalbum där jag har en hel del gamla bilder. Jag har sagt det förut, och jag menar det. Saker och ting var nog bättre förr, saker och ting var en aningens lättare, och man hade inte samma typ av problem att lösa. Jag blir nästan tårögd då man går igenom bilder som betyder mer än vad man trott, och bara genom att titta på de väcker det minnen till liv. Jag har ett jätte bra liv idag, och jag vet att vänner kommer och går. Jag har haft tur att få behålla en hel del vänner, och det gör hela mig glad. Men man kan inte klandra sig själv för att man ibland tänker tillbaka på den tiden då man umgicks med folk man idag inte pratar med, och jag vill inte få dåligt samvete över att jag tycker att jag hade grymt roligt på den tiden. Men folk förändras, man glider isär, och man träffar nya människor, och det är inget fel i sig. Men jag kan inte blunda för alla minnen heller, för jag har umgåtts med sjuhelvettes bra människor, änfast de idag inte finns kvar. Jag uppskattar all tid man har fått med de som har försvunnit eller slutat höra av sig, för på ett sätt har de hjälpt mig att bli en bättre människa. En person kan ha väldigt stor betydelse då det gäller utveckling, tro mig, jag om någon bör veta det. Folk som har hjälpt mig under mina jobbigaste dagar, de hör kanske inte av sig längre, trots att de har en plats i mitt hjärta. Det kommer alltid finnas en tom plats som ska fyllas med nya minnen och händelser, men en bit av mitt hjärta tillhör de som fick mig att skratta förut, de som fick mig att må bra när jag hade det som jobbigast, och dom som har hjälpt mig att växa till den människa jag idag är. Tack för att ni finns.



Club Ravin 2000 - naked and sacred
Stratovarius - Hunting high and low
Youth Group - Forever young
Annie Lennox - Into the west
Sister Hazel - Early winter
Sonata Arctica - Tallulah
Takida - Broken    
                                               image2








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0