Dagen före

Nu är det bara ikväll kvar. Sedan bär det iväg mot Umeå igen. Jag kommer sakna detta ställe.. Jag kommer sakna barnen, jag kommer sakna personalen och jag kommer sakna min andra familj! Jag måste faktiskt medge att jag trodde veckorna skulle bli långtråkiga och jobbiga, men nu när jag sitter här och försöker intala mig själv att börja packa allt så inser jag att känslan som jag hade när jag hade nykommit fortfarande sitter i. Den har inte gått ur, trots dessa veckor. Jag kommer aldrig mer komma in till ett hem där det iprincip alltid är någon hemma, där man har långa nattsamtal och dricker te, där man sitter med sin kusin och skrattar åt sådant som andra inte skulle förstå sig på. Eller då man pratar snusk och dumheter vid matbordet. Kommer ta lång tid innan jag får uppleva den känslan igen. Jag kommer sakna allt här, allt bortsett från vädret. Men då finns det nog ingen jag har pratat med som inte har påpekat det heller... Att jag kom hit under fel årstid. Men jag har saker som har vägt upp det! Jag ska fortsätta gå nu, och köpa mig en stegräknare och försöka göra som Kicki. Gå istället för att köra bil eller åka buss. Gå eller cykla. Det är mitt mål! Om jag är hos Peter ska jag gå till skolan hädanefter. Och under sommartid ska jag cykla från Ersboda. Jag ska ge mig fan på att klara detta nu. Jag har gjort ett bra jobb hitills. Kom fram till det idag, att jag har cyklat 1 mil per dag. Och då är det bara dit och tillbaka vägen från förskolan. Har säkerligen rört mig mer än så.

Nu ska jag packa klart allt och gå ner och se film med Emma.. Sista stunden i soffan. Jag kommer sakna er!!


Kommentarer
Emma

Åh. Vi kommer sakna dig med!

2008-02-16 @ 02:42:18
URL: http://enmammut.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0