I'm doin me, myself and I

Skolan hela dagen, raka vägen mot stugan för att gratulera Thomas på födelsedagen. De råkade bara glömma tala om att våran väg var oplogad så när jag väl hade tagit mig fram var den nog så gott som plogad trots allt. Det var nästan kul de få gånger jag inte satt och svor i bilen, nu när man tänker tillbaka. Nåja, väl där åt vi supergod smörgåstårta och jag fortsatte plugga och var allmänt osocial. Får fara ut någon annan dag och faktiskt prata lite med dem. När klockan slog 19 så bar det av in till stan igen för att fortsätta mitt underbara liv, dvs att plugga. For till Frida för att låna och läsa en bok som jag behöver inför utvecklings samtalet på onsdag. Får hoppas det går bra trots det faktum att jag skumläste sisådär, halva kapitlet.. Fy skäms på mig. Tror inte att det gör så mycket med tanke på att det kommer handla mycket om min egen uppfattning om mig själv och den kan jag absolut inte läsa om i någon bok. Måste vara självkritisk också, vilket jag faktiskt inte är så bra att vara sådär på rak arm. Att jag kan ha sviktande självförtroende är väl en sak, men jag är nöjd med den person jag framstår mig för att vara. Brister har vi alla, så jag kan inte påstå att jag är felfri, absolut inte. Jag är bara så dålig att sätta fingret på något konkret som jag skulle kunna bli bättre på.

Känns som att denna vecka kommer bestå av skola, skola och åter skola. Hade försökt hinna julpynta mitt rum också med tanke på att jag for till graven och sedan på tenton istället för att göra det igår. Men jag vet dock inte om jag kommer hinna med det i veckan med tanke på hur mitt schema ser ut för tillfället. Har en massa saker att läsa, måste skriva och gör en redovisning med min basgrupp tills på fredag som vi ska framföra på en hel lektion (45 minuter). Vi fick trots att ett enligt mig intressant ämne, narkotikabrott. Jag om någon börjar bli lite av en expert på den fronten så det kanske är ett plus. Nu ska jag hoppa isäng och fortsätta läsa "Intro i kriminologi", mycket spännande att läsa sisådär 50 sidor när man i slutändan läser allt i sammanfattning på ungefär en sida. Jag ska nog skumma igenom de väl genomtänkta sammanfattningarna istället, det säger mig lika mycket (lite) ändå.

Bjuder på en underbar låt till alla nattsuddare:


 

Nattinatt på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0