Lite gotta

Såhär lagomt till helgen tänkte jag dela med mig av en chokladmousse/pudding som jag testade igår och som blev väldigt len och god. Som vanligt med mörk choklad inblandat så är den rätt mäktig, men med fördelen att man då inte behöver så mycket :)

Recept (kommer från bloggen http://diabetestypettlchf.blogg.se):

1 burk kaymak cream (högpasteriserad grädde)
3 msk kokosolja utan smak
7-8 små rutor sockerfri mörk choklad
2 tsk sukrin melis

Gör såhär:
Smält kokosoljan.
Tillsätt kaymak cream och rör om så det blandas ordentligt.
Tillsätt chokladen och låt den smälta. Koka sedan krämen till lagom konsistens innan du blandar ner sukrinet.

Häll upp i portionsformar och ställ kallt. Servera med en klick grädde och lite syrliga bär!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0