Man gör det man kan

Efter två dagar med otroligt sötsug och överdrivet intag av både mat och gotta så satt jag i soffan i eftermiddags och kände mig rätt nere och lite maktlös. Alla resor har både upp och nedgångar och det är inget jag tänker skönmåla. Jag har bra dagar men sen kommer det perioder där jag är sådär sjukligt sugen på allt och äter mer av det jag 'får' äta för att inte trycka i mig sådant jag absolut inte borde äta. Det brukar resultera i mycket mörk choklad, sötningsmedel och onödiga mängder mat vilket i sin tur leder till ökat sug och så är den onda cirkeln i rullning. Vad som är tacksamt och som jag ändå känner mig stolt över är att jag ytterst sällan faller för frestelsen att äta sådant jag inte mår bra av. Jag har även blivit bättre på att uppmärksamma mina svackor vilket ger kortare perioder.

Idag bröt jag det med ett intervallpass och lite mördande av benen och rumpan. Det kändes riktigt skönt att komma ut även fast det som många andra gånger är motigt att ta sig ut. Men jag hade otroligt bra energi och körde slut på mig ordentligt innan jag gick in så nu har jag med gott samvete myst ner mig i soffan efter en sen middag :)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0