Dagens middag

Har hittat ett så jävla bra recept på pizzabotten! Fick godkänt av både Andreas och Niklas ikväll vilket jag ser som toppresultat!

Använde recept från @56kilo, men gjorde om i det yttersta:

3dl mjölk
1dl grädde
100g riven ost
4ägg
3dl pofiber
4msk fiberhusk
4tsk bakpulver
4krm salt

Såhär gör du:
Värm upp mjölken och grädden i en kastrull. Vispa sedan ihop ägg, ost och den varma mjölkblandningen. Häll ner resten av ingredienserna och vispa en stund tills det tagit ihop. Låt svälla i ca 10 minuter innan du delar upp degen i tre lika stora delar och rullar till bollar. Lägg en boll på ett bakplåtspapper, lägg plastfolie över och kavla ut innan du lägger en tallrik över och tar bort överflödig deg med en kniv. Gör sedan samma procedur med de andra två degbollarna och olja in bottnarna innan dom får förgräddas i ca 10min i 200grader.

Toppa sedan med tomatsås, ost och en massa annat gott och skjusta in den i ugnen igen i ca 15 min. Servera och njut! Muuuuums! :)











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0