Trevlig valborg!

Ja, eftersom min hjärna inte riktigt har hängt med i svängarna så har jag totalt glömt bort att planera valborgsfirandet. Därför följde jag med gubben på jobbet istället och myser här istället :)

Innan hann jag iaf göra iordning lite middag. Improviserade ihop hemmagjorda snitzlar med vb-ostpanering och en rättikagratäng till det. Säger som gubben, snitzeln är fan underskattad. Så himla god blev den!

Det här behöver du:
Ca 400-500g fläskkött (jag hade skinkstek)
Ca 100g fläsksvålar
Ca 150g vb-ost
Kryddor
2ägg

Gör såhär:
Skär ca 1cm tjocka skivor av köttet som du sedan bankar ut tunnt.

Mal fläsksvålarna till ett mjöl i en matberedare eller mixer. Riv osten och blanda ner med mjölet. Vispa sedan upp äggen och tillsätt eventuella kryddor.

Doppa köttet först i äggsmeten och sedan i mjöl och ostblandningen. Stek på hög värme i kokosolja (alt.smör) tills paneringen har fått en fin, krispig yta.

Servera med en god bearnaisesås eller aoili till och du har en oslagbar snitzel :)









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0