Kvällens träning

Tror på allvar att jag har någon form av inflammation i en muskel, har jätte problem med smärta när jag anstränger mig. Det bränner mellan vaden och smalbenet och det känns mycket bättre bara jag är där och masserar. Det går bra till och från men ikväll ville jag inte chansa. Klev av när jag fick riktigt ont för att inte riskera ännu värre smärta. Kan kanske bero på att jag belastar benet annorlunda eller att jag har fel skor (har dock aldrig haft problem med dessa skor under de tre åren jag har haft denna typ av sko), någon som sitter inne på lite visdom?

Blev iaf 6,5km jogg innan jag var klar och körde sedan armar och axlar riktigt ordentligt. Svetten rann, minst sagt!







Kommentarer
matilda

Japp sitter inne med enorm vishet som vanligt.. ;) Du måste stretcha efter allt spring annars kan du få benhinneinflammation vilket det kanske är det du har nu. Då måste du vila och äta/smörja voltaren :)

2013-02-19 @ 00:50:55
URL: http://farrixmo.blogspot.com
Frida S

Tänkte precis skriva som ovanstående, sen nya skor som är inprövade på just ditt löpsteg är viktigt :)

2013-02-19 @ 08:46:29
emmis

ja förmodligen benhinneinflammation! Jag har också fått det när jag har överansträngt mig, när jag börjat träna mycket oftare än vanligt. Vila först ett tag och ta det lite lugnare med träningen när det känns bättre, kanske träna lite annat än just jogg/promenad, spinning och sånt sliter inte lika mycket på benhinnorna har jag för mig :)

Svar: Ja jag ska försöka ta det lugnt nu ett par dagar och se om det hjälpe! Tänkte testa några gruppass till veckan och hoppas att det går vägen :)
Erica

2013-02-20 @ 10:05:00
URL: http://enmammut.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0