Kvällsexperiment

Blev lite hungrig ikväll och var samtidigt sugen på något lite sötare så jag tänkte jag skulle experimentera lite. Mixade keso, grädde och tillsatte vaniljpulver. Till det mixade jag jordgubbar med lite stevia strö som jag hällde över. Första tuggan smakade inte alls fel, lite som en tjockare variant av den glass jag brukar göra själv. Men efter att ha ätit lite mer insåg jag ganska fort att det inte var något för mig. Jag vill inte påstå att det var äckligt, vilket jag nästan hade förväntat mig, det var mest mäktigt. Lite för sött och lite för mycket helt enkelt. Vet inte om det har med min kostomläggning att göra men det har faktiskt blivit rätt stor skillnad när det kommer till min inställning till sötsaker. Naturligtvis är jag sugen på något gott ibland, men jag behöver verkligen inte lika mycket som förut. Har alltid varit en galning i mjölkchoklad och har utan större problem kunnat trycka i mig en stor kaka själv utan problem, men idag räcker det ofta med en liten bit mörk choklad för att stilla det värsta suget vilket är otroligt skönt :)



För er som vill testa om det är något för er (räcker gott till två personer):
ca 1,5dl keso
ca 1,5dl grädda (ovispad)
en knivsudd vaniljpulver

Börja med att mixa keson till en jämn smet. Tillsätt sedan grädden och vaniljen tills grädden tagit ihop.

För bärsåsen mixar du bara en stor näve av de bär du föredrar (om du har frysta kan du tina dom först) och en msk sötningsmedel, tills såsen blivit slät. Smaken är ju som baken, så det kanske smakar bättre för dig? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0