P.

Du springer aldrig ifatt när jag väl är där. Jag vill inte tänka framåt, men är livrädd att fastna här. Nu kan det vara försent, att säga som det är. Vi testar nya vägar som aldrig tycks ta slut, jag har försökt att fånga den andra men aldrig nått ut. Jag vill ha en sista chans. Så jag säger det rakt ut, jag vill ha dig nu som jag hade dig förut. Jag vet att det är svårt över telefon, men när jag har dig nära vill du där ifrån. Jag vet att du har tänkt, men berätta hur du mår. Jag försöker träffa andra, men det är inte så lätt. Jag har försökt att tänka bort dig på alla sätt. Det är dags att lägga på, men att stanna känns så rätt. Och jag vill ha dig nu som jag hade dig förut. Jag vill ha dig nu som jag hade dig förut.

Jag vet att jag döljer en sanning, att vänta inte leder någonstans. Jag vet jag måste ta steget ur vår sista dans. Jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här, i ett sista kapitel som jag har förälskat mig i. Jag försöker att strida mot känslan, men den är rädd och den spelar ett spel nu. Jag får för mig att jag kan vara kvar, men vet inte hur.  Men jag vet att jag döljer en sanning, att väntan inte leder någonstans. Jag vet jag måste ta steget ur vår sista dans. Jag vill inte spara min längtan, jag har tänkt men aldrig fått tala. Så feg att jag viskar, du hör säkert ingenting alls.


Kommentarer
Kamillak

Vad har hänt ? :o

2008-10-19 @ 18:04:23
URL: http://finnsanglar.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0