Fakir och periodisk fasta

För att försöka lämna min platå som inte verkar vilja ge med sig drar jag på en extra växel. De senaste dagarna har det blivit periodisk fasta vilket innebär att jag har ett ätfönster mellan 12-20. Det passar mig väldigt bra då jag får bort småätandet som lätt blir kvällstid samtidigt som jag aldrig tidigare har varit så hejig på det här med frukost. Försöker även äta minst eyt mål mat i fakir-form. Det innebär att jag så långt det är möjligt håller nere kolhydraterna och äter dessa måltider utan grönsaker och mejerier. Som igår då jag åt mig mätt och belåten på fisk, ägg och hemmagjord majonnäs, mer än så behövs inte för en fantastisk god måltid. Så nu kör jag detta så gott det går och hoppas det ger resultat så jag kan nå mitt mål innan jag och min nya livsstil firar 1år tillsammans :)





Appen jag använder för att hålla någorlunda koll på det jag stoppar i mig heter 'shapeup' och är ett bra verktyg för att minska på det man egentligen inte behöver stoppa i sig. Lite som en matdagbok helt enkelt. Vet dock att många är skeptiska till detta eftersom lchf har haft lite som tanke att man inte ska behöva väga maten eller uppskatta intaget av maten. För mig har det fungerat, fram tills idag, då jag nu får jobba ännu lite hårdare för mitt mål.

Jag dokumenterar även min träning, mina mått och min viktkurva i appen, vilket gör att jag kan hålla motivationen levande eftersom jag ser att det händer något :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0